Tratamiento de datos personales
Processing of personal data
TRATAMIENTO DE DATOS PERSONALES
- Autorización: previo consentimiento del titular para llevar a cabo el tratamiento de datos personales.
- Base de datos: conjunto de datos personales que sea objeto de tratamiento.
- Datos personales: cualquier información que pueda asociarse a una o varias personas naturales.
- Datos sensibles: cualquier información que afecta la intimidad del titular o cuyo uso indebido puede generar consecuencias negativas a este.
- Encargado del tratamiento: persona natural o jurídica, pública o privada, que por sí misma o en conjunto con otros, realice el tratamiento de datos personales por cuenta del responsable del tratamiento.
- Responsable del tratamiento: persona natural o jurídica, pública o privada, que por sí misma o en conjunto con otros, decida sobre la base de datos y/o el tratamiento de los mismos.
- Titular: persona natural cuyos datos personales sean objeto de tratamiento.
- Tratamiento: cualquier operación o conjunto de operaciones que se le realicen a los datos personales.
- a) Este sitio web, su información y contenido son de conocimiento público, por lo tanto, la aceptación de esta política de privacidad es una condición obligatoria e indispensable para que el usuario los utilice.
- El usuario y visitante del sitio web acepta conocer, acatar y cumplir todas las leyes, normas y usos nacionales e internacionales relacionadas con sus obligaciones y deberes bajo la presente política de privacidad.
- La aceptación de la presenta política de privacidad por el usuario de este sitio web tendrá lugar cuando se presente lo siguiente:
- Suministro de datos en los formularios de registro del sitio web.
- El empleo de los mecanismos de aceptación, seguridad y acceso al sitio web que establezca MUA.
- La consulta de cualquier contenido incorporado en el sitio web.
- La utilización de cualquiera de los servicios disponibles en el sitio web.
- Los datos o información personal o general que MUA recolecta de los usuarios de su sitio web, se utilizarán exclusivamente para cumplir con los propósitos de su sitio web y su uso es el establecido de acuerdo a la política de privacidad.
- El usuario del sitio web, con la aceptación de esta política de privacidad, autoriza a MUA a realizar un tratamiento autorizado a todos los datos personales y generales suministrados a la empresa a través del sitio web.
- La información de registro que se le solicita al usuario es la mínima para dar cumplimiento a las normas legales en Colombia y a los usos internacionales sobre privacidad y protección de datos en Internet.
- El usuario del sitio autoriza a MUA a tratar de forma automatizada la información solicitada con el fin de ofrecer un servicio más eficiente y personalizado. Así mismo, el usuario autoriza a MUA a divulgar, ceder o transferir sus datos personales y la información suministrada a otras organizaciones vinculadas o asociadas con MUA.
- La información suministrada por los usuarios en ningún caso se compartirá con terceros, exceptuando organizaciones vinculadas con MUA.
- MUA podrá realizar en cualquier momento encuestas para evaluar el tráfico del sitio y la calidad percibida.
- El usuario está de acuerdo en proporcionar a MUA información verdadera y completa acerca de sí mismo. Adicionalmente, el usuario se compromete en mantener actualizada esta información.
- MUA se reserva el derecho a retirar sin previa notificación al usuario si la información se considera nociva o perjudicial.
- MUA no se hace responsable por el uso que los terceros puedan hacer con la información indebidamente asegurada y protegida por el usuario.
- El usuario no recaudará ni divulgará, los datos personales o la información de los demás usuarios del sitio web de MUA.
- El suministro de información falsa o la omisión de cualquier obligación, le da el derecho a MUA a terminar automáticamente, sin previo aviso y de forma definitivo, la provisión de servicios al usuario.
- Conocer, actualizar y rectificar sus datos personales frente a los responsables o encargados del tratamiento.
- Ser informado con previa solicitud por el responsable o encargado del tratamiento, respecto al uso que les ha dado a sus datos personales.
- Presentar ante la Superintendencia de Industria y Comercio quejas por infracciones que se le hagan a la Ley las demás normas.
- Anular la autorización del dato cuando en el tratamiento no se respeten los principios, derechos y garantías constitucionales y legales. La supresión ocurrirá cuando la Superintendencia de Industria y Comercio haya determinado que en el tratamiento el responsable haya incurrido en conductas contrarias.
- Authorization: prior consent of the owner to carry out the processing of personal data.
- Database: set of personal data that is the object of treatment.
- Personal data: any information that may be associated with one or several natural persons.
- Sensitive data: any information that affects the privacy of the owner or whose improper use can generate negative consequences to it.
- Responsible for the treatment: natural or legal person, public or private, that by itself or in conjunction with others, perform the processing of personal data on behalf of the controller.
- Responsible for the treatment: natural or legal person, public or private, that by itself or together with others, decides on the database and / or the treatment thereof.
- Owner: natural person whose personal data are subject to treatment.
- Treatment: any operation or set of operations performed on personal data.
- This website, its information and content are public knowledge, therefore, the acceptance of this privacy policy is a mandatory and indispensable condition for the user to use.
- The user and visitor of the website accepts to know, abide by and comply with all laws, regulations and national and international uses related to their obligations and duties under this privacy policy.
-
The acceptance of the privacy policy by the user of this website will take place when the following is presented:
- Provision of data in the registration forms of the website.
- The use of the mechanisms of acceptance, security and access to the web site established by MUA.
- The consultation of any content incorporated in the website.
- The use of any of the services available on the website.
- The data or personal or general information that MUA collects from the users of its website, will be used exclusively to comply with the purposes of its website and its use is as established according to the privacy policy.
- The user of the website, with the acceptance of this privacy policy, authorizes MUA to carry out an authorized treatment of all the personal and general information provided to the company through the website.
- The registration information requested from the user is the minimum required to comply with the legal regulations in Colombia and the international uses of privacy and data protection on the Internet.
- The user of the site authorizes MUA to treat the requested information in an automated way in order to offer a more efficient and personalized service. Likewise, the user authorizes MUA to disclose, assign or transfer their personal data and the information provided to other organizations related or associated with MUA.
- The information provided by users in no case will be shared with third parties, except organizations linked to MUA.
- MUA may conduct surveys at any time to evaluate the traffic of the site and the perceived quality.
- The user agrees to provide MUA with true and complete information about himself. Additionally, the user agrees to keep this information updated. MUA reserves the right to withdraw without prior notice to the user if the information is considered harmful or harmful.
- MUA is not responsible for the use that third parties may make with the information improperly secured and protected by the user.
- The user will not collect or disclose the personal data or information of the other users of the MUA website.
- The provision of false information or the omission of any obligation, gives the right to MUA to automatically terminate, without prior notice and definitively, the provision of services to the user.
- Know, update and rectify your personal data in front of those responsible or in charge of the treatment.
- To be informed with prior request by the person in charge or in charge of the treatment, regarding the use that has been given to their personal data.
- Submit to the Superintendence of Industry and Commerce complaints about infractions that are made to the Law the other rules.
- Cancel the authorization of the data when in the treatment the principles, rights and constitutional and legal guarantees are not respected. The suppression will occur when the Superintendency of Industry and Commerce has determined that in the treatment the responsible has incurred in contrary conducts.
Attention to petitions and claimsFor complaints, requests and claims or to exercise your rights, you can contact servicioalclientemua@gmail.com or call +57 3004570768.In MUA we will respond to the person making the request, complaint or claim within the terms established by Law 1581 of 2012, the request must contain all the necessary data ensuring a timely and effective response. The request to be processed, must be submitted by the owner of the data, or in its absence by the legal representative; therefore we have the right to verify the identity of the person making the complaint, petition or claim. Regardless of the mechanism used to file complaints, petitions and claims, they will be handled within a maximum term of ten working days from the date of receipt. If for some reason it is not possible to attend the consultation within said term, the person will be informed before its expiration, stating the reasons for the delay and stating the date on which the consultation will be made and attended, which may not exceed the five business days following the expiration of the first term.The requests that have to do with updating, correction or deletion of the data will be answered within fifteen business days, counted from the day following the date of receipt. If for some reason it is not possible to attend the request within said term, the person will be informed before its expiration, stating the reasons for delay and indicating the date on which the request will be made and will attend, which may not exceed 8 business days following the expiration of the first term.
Validity